Langkau ke kandungan utama

Interview Fire Strike ( Brazil )

Saya ingin mulakan dengan mengucapkan terima kasih kepada anda untuk mengambil masa beberapa hari anda untuk menjawab beberapa soalan untuk saya..

Oh ia adalah satu penghormatan besar kepada saya, ia adalah sentiasa baik untuk bercakap dengan orang-orang yang suka Heavy Metal seperti kita! Terima kasih untuk minat anda dalam kerja kita.

Kepada sesiapa yang belum pernah mengenali Fire Strike...  Sila memperkenalkan band 
dan beri tahu apa influences?
Kami sebuah band yang ditubuhkan pada tahun 2004 di São Paulo / Brazil di bawah nama "Hole Of Hell", niat kami dari mengemis adalah bermain Heavy Metal tradisional dengan pengaruh besar NWOBHM itu, dan banyak band lain dari 80-an seperti Manowar,Blacklace, Acid, Exciter. Bunyi kami adalah campuran pengaruh kami. Jadi yang suka Metal tradisional saya fikir akan menikmati Fire Strike!





kenapa Fire Strike memilih bermain  Heavy Metal style ? dan berapa banyak band yang bermain muzik seperti Fire Strike di Brazil ?
Kami sentiasa mendengar Heavy Metal, Heavy Metal Tradisional, Power Metal. Dalam Permulaan band ini kita mendengar banyak Grim Reaper dan kita benar-benar ingin bunyi seperti Grim Reaper pada masa kesemasa, jadi bermain gaya kegemaran kami adalah semulajadi.
Di sini di Brazil sekarang kita mempunyai banyak band baru, benar-benar cool band seperti BRAVE, SHOCKBREAKER,
CLENCHED FIST , DOMINUS PRAELII , HAZY HAMLET , SYMPTOMEN, COMANDO NUCLEAR , VIOLATOR , BLASTHRASH, Batalion Dan banyak lagi. Semua ini band memainkan Metal sebenar dengan semangat 80-an. Kami sentiasa mempunyai adegan Metal besar di sini di Brazil!

Apakah konsep keseluruhan Fire Strike  bermakna kepada anda secara peribadi?

Bagi saya Fire Strike bermakna rintangan tradisi tuan lama metal. Apabila kita mula bermain metal tradisional di sini di Brazil tiada siapa yang memainkan gaya ini, orang ramai adalah tidak dikenali band seperti Witch Angel, Grim Reaper , Acid, dan kami bermain versi band ini, kita berpecah menunjukkan dengan band Death Metal, band Thrash Metal, dan banyak band gaya yang berbeza, dan kita sentiasa menjaga gaya metal tradisional kami dan kami tidak pernah berubah!

Apa perbezaan dan persamaan Heavy Metal band dalam tahun 80-an dan sekarang?  Bagaimana kejadian dibangunkan semasa 20 tahun telah tiada?
Pada pendapat saya sekarang adalah lebih mudah mempunyai band, kemudahan teknologi dan kualiti rakaman, internet banyak membantu dalam pembukaan rahasia, kini adalah lebih mudah untuk menunjukkan bunyi anda kepada dunia. Banyak band masa lalu, mempunyai masalah dalam menunjukkan hasil kerja anda kepada dunia pada masa-masa dan telah dikebumikan dalam masa. Persamaan adalah kebanggaan dalam bermain Heavy Metal, cinta untuk bunyi, metalheads adalah sebuah keluarga yang besar di seluruh dunia, dalam semua negara sentiasa metalheads memburu band baru, begitu pada masa lalu dan hari ini juga.


Apa pendapat anda tentang band lama membuat Renion? Dan apakah band pilihan anda?
Saya suka!Ia adalah benar-benar cool kerana menyimpan Fire Strike, band lama menunjukkan jalan kepada generasi baru, lihat lelaki ini hidup adalah satu pengalaman yang hebat. Warlord adalah band kegemaran saya sepanjang masa, jadi apabila saya tahu band bersatu semula (lagi) saya sangat gembira!
Tetapi mempunyai Pertemuan banyak berlaku sekarang, band besar dari masa lalu meningkat dari abu, dengan albums baru

kamu berminat untuk bermain konsert di  Asia?
Kursus! Saya mempunyai ramai kawan dari Asia dalam Facebook saya, dan saya boleh melihat cinta untuk metal yang berat, saya fikir Asia adalah seperti yang peminat Brazil, benar-benar cinta yang bunyi heavy metal, dan kita ingin memainkan konsert di Asia tidak lama lagi, Ia adalah mimpi kepada kita!


Pernahkah anda bermain dengan mana-mana band Heavy Metal Besar dalam dan luar Negara ? Jika ya, bagaimana pengalaman itu?
Ya, kita telah bermain dengan band ternama dari tempat kelahiran Brazil, band lama seperti Harppia, Salario Minimo, Hellish War, band yang sangat dihormati, Pada 2013 Januari kita bermain dengan Skull Fist di sini di Bandar kita!
Di sini kita mempunyai banyak band, tetapi tidak mempunyai festival banyak atau persembahan kepada kita bermain dengan orang lain band asing.
Tetapi bagi kita play sukacitanya hidup, bertemu peminat dan menunjukkan bunyi ka
mi kepada yang suka metal!

Adakah terdapat rancangan untuk membuat tour didalam masa terdekat? Apakah tempat yang anda ingin melawati?


Tidak, perhatian kita pada masa ini adalah melepaskan EP kami dan selepas kami akan merancang lawatan, tetapi kita benar-benar ingin bermain seluruh dunia, saya sendiri mempunyai impian besar dalam bermain di festival Eropah seperti Simpan Benar, Headbangers terbuka dan lain-lain juga.Dan seperti yang saya katakan sebelum Asia dalam rancangan!

Terima kasih untuk jawapan anda! berikan kata kata terakhir untuk pembaca Mad Max Metal.
Saya ingin mengucapkan terima kasih untuk peluang ini dan saya mengucapkan terima kasih kepada semua metalheads dan untuk semua peminat Strike Kebakaran di dunia, Pastikan iman logam membakar di dalam hati anda. HIDUP HEAVY METAL FOREVER!















FIRE STRIKE LIVE VIDEO
Masters of the Sea












Catatan popular daripada blog ini

GOLDEN SERIES - SOFEA Legendary Malaysian Heavy Metal.

SYJ band originally from the ` Ex - December ' which also established by Syed Yusof Jamalulail ( at that time he was a member of the traffic police in Ipoh ) . It changed to the name ` SYJ ' in 1978 . The original members ` SYJ ' 1978 consists of Halim ( guitar and keyboard) , Fat Man ( bass ) , Pak Su Nor (drums - later replaced by  Din Urko) and Hamidi ( Flute ) . Female singer Rohana Kassim . SOFEA initially established by the late Syed Yusuf Jamalulail otherwise known as " Pak syed " with SYJ name in 1983 in Kampung Manjoi Ipoh, Perak . During the SYJ just playing weddings homes only. At that time, the original vocalist Amir SYJ'86 not he taken when vocalist audition for this group . Amir joined SYJ in 1985 . Pak Syed 's house when only a jamming studio . SYJ original singer has already retreated away from SYJ . In 1986 , SYJ'86 has joined the Battle of the Bands competition organized by Ali Bakar . At that time, the manager is Syed Yusuf J

GOLDEN SERIES - Andromedha - 1992 - Konser Rock

Andromedha band Hard Rock dari surabaya Indonesia   Dalam formasi pertama, beberapa ahli permain lainnya iaitu Heru (Vokal), Lucky (Gitar) serta Yani dan Juki, pada 1989 merilis single 'Prestasi'. Masuk tahun 1990, ada perubahan ahli, yakni Pungky Deaz (Vokal), Hendrix Sanada (Bass) dan James (Keyboard) menggantikan posisi Heru, Yani dan Juki. Pada tranformasi ini menghasilkan single legendaris 'Lamunan' yang tersohor dan konon pula sempat merajai chart radio di Malaysia yang berdampingan dengan 'Isabella' nya SEARCH. Pada sesion rekaman debut album 'Konser Rock' tahun 1991, posisi James digantikan oleh Deny Ireng. Pada tahun 1992 hingga tahun 1993 posisi gitar ditempati oleh Ipunx dari Power Metal. Sementara Lucky sendiri masuk Power Metal. Diskografi : 1. Prestasi (single Komp Festival Rock #5), 1989 - Logiss Records 2. 'Lamunan' & 'Sengketa' (single Komp Rock & Metal I), 1990 - Harpa Records 3. Ko

Hawk - 1985 - Hawk

Hawk - 1985 - Hawk 1. Tell the Truth 2. Fades so Fast 3. Into the Sky 4. Victims 5. Witches Burning 6. Battle Zone 7. The Dream 8. Rules the Night 9. Can't Fall in Love 10. Perfect Day Download \/